Pomoci vám k odběru levných energií – to je hlavním cílem našeho webu. Kalkulačka elektřiny a kalkulačka plynu vám přehledně srovnají všechny dostupné nabídky, abyste pohodlně a bezpečně nalezli nejlacinější tarif pro svoji domácnost. Zároveň ale věříme, že peníze nejsou jediným měřítkem vaší spokojenosti. Proto jsme zavedli komplexní hodnocení dodavatelů energií, ve kterém hrají roli také obchodní podmínky, počty odběratelů a další kritéria. Každému prodejci elektřiny a zemního plynu jsme nakonec udělili maximálně 5 hvězdiček, ostatně výsledky posuďte sami v ZDE.
Vždyť komunikace mezi obchodníkem a zákazníkem není ukončena uzavřením smlouvy, obzvláště pokud jde o dodávku elektřiny a zemního plynu. Soulad mezi cenovou nabídkou a vaší poptávkou je nutným základem, co když ale budete chtít například reklamovat fakturu? Má dodavatel vůbec kamennou pobočku ve vašem kraji a provozuje bezplatnou zákaznickou linku? Lze záležitost vyřídit jednoduše prostřednictvím internetu? Na vstřícné komunikaci záleží nejenom v osobním životě, a proto je důležitou součástí našeho komplexního hodnocení dodavatelů také zákaznický servis. Projděme postupně cesty a kanály, kterými můžete sdělit svoji připomínku nebo dotaz energetické firmě!
Kamenné pobočky a telefon
Kupodivu málokterý dodavatel provozuje více než jednu kamennou pobočku. Pokud preferujete osobní kontakt a nechcete jezdit za hranice svého kraje, množina alternativ se výrazně smrskává. I anketa mezi známými osobnostmi ostatně potvrdila, že vzdálenost od nejbližšího zákaznického centra hraje při výběru dodavatele roli.
Všichni prodejci elektřiny a plynu umožňují svým zákazníkům telefonický kontakt, ovšem pouze někteří uvádějí, kdy přesně jsou „na drátě“. Navíc málokterá linka je pro vás bezplatná, což poznáte podle toho, že začíná trojčíslím 800.
Mezery na internetu
Standardem jsou vlastní webové stránky, avšak málokdy je zužitkován celý jejich potenciál. Nadále dokonce existuje případ, kdy dodavatel nezveřejňuje svou e-mailovou adresu. Zákazník může zadat dotaz leda do formuláře, takže po jeho odeslání neví jistě, zda zpráva skutečně dorazila do adresátovy schránky.
Pouze vzácně na webových stránkách dodavatelů nalezneme zákaznický portál, který bývá oboustranně výhodný. Pro klienta je komfortní, když může prostřednictvím svého účtu požádat například o úpravu měsíčních záloh. Pro dodavatele není tolik nákladná obsluha zákaznického centra nebo telefonické linky.
Jednoduchým a efektivním způsobem, jak navázat komunikaci mezi provozovatelem a návštěvníkem webu, je chat. Okýnko s nabídkou okamžité konzultace je sofistikované, avšak bohužel stále ještě vzácné. Nedoceněnou aplikací je dále Skype. Zákazníci jsou nuceni vytáčet nákladné telefonní linky v době, kdy k hovoru postačuje internetové připojení. Dodavatelé většinou nemají ani trpělivost aktualizovat svoji stránku na Facebook.com. Přitom sdílení třeba jenom tiskových zpráv na sociální síti stojí tak málo energie, že je rentabilní, i když utuží přátelské vztahy s malou skupinou zákazníků.
Srovnejme zákaznický servis!
Svoje komplexní hodnocení dodavatelů odstupňujeme tak, abychom vyzdvihli prodejce, kteří jsou vstřícnější a korektnější ke svým zákazníkům. Jak srovnáme zákaznický servis, jenž patří mezi nejdůležitější kritéria? Ohodnotíme dodavatele podle toho, jak širokou škálu komunikačních kanálů používají. Čím více je cest, kterými můžete sdělit svoji stížnost nebo otázku, tím lépe.
Za co může dodavatel dostat KLADNÉ BODY?
|
Shrnující hodnocení můžeme vyjádřit také procentuálně. 8 bodů = 100 %, 0 bodů = 0 %. Všechny dodavatele však najdeme mezi těmito extrémy, které zůstávají bohužel a bohudík neobsazené.
SHRNUJÍCÍ ŽEBŘÍČEK dodavatelů podle zákaznického servisu | |
88 % | Bohemia Energy entity, Comfort Energy, Fonergy, RWE Energie, X Energie |
75 % | EP Energy Trading, Europe Easy Energy, Global Energy, Pražská energetika, Pražská plynárenská |
63 % | Armex Energy, E.ON Energie, MND, Nano Energies Trade, Vemex Energie |
50 % | Akcenta Energie, Blue-Gas, Carbounion Komodity, Central Energy, Centropol, ČEZ Prodej, Elimon, Enra Services, Gas International, Primagas, Right Power Energy, SPP CZ, Yello Energy |
38 % | Amper Market, Corasta, ČM Energetika, Eneka, Engas, Energie2, Energy Bees, Halimedes, Lama energy, Lumen Energy, Quantum, SVT Group |
25 % | Optimum Energy, ST Energy |
Nyní věnujme pozornost každému dodavateli elektřiny a zemního plynu zvlášť, beze spěchu a podrobně! Anebo pokud vás zajímá pouze některá energetická společnost, najdete ji podle abecedního pořadí.
PODROBNÉ SROVNÁNÍ dodavatelů elektřiny a plynu podle zákaznického servisu (1. polovina tabulky, pokračování níže) |
|||||
Dodavatel | Web | Kamenné pobočky |
Zákaznická linka | ||
Akcenta Energie | web | Hradec Králové: Gočárova třída 312/52 (po-pá v 8-16 h) |
498 777 888 (po-pá v 8-16 h) |
||
Amper Market | web | – | 800 701 313 (po-čt v 9-17 h, pá v 9-16h) |
||
Armex Energy | web | 31 kamenných poboček (Po, St od 8:00 do 17:00; Út, Čt od 8:00 do 16:00; Pá od 8:00 do 12:00) ZDE. |
841 111 113 (po-pá v 8-18 h) |
||
Blue-Gas | web | Praha: Lublaňská 48 (po-pá v 13-16 h) |
222 511 084 (dobu neuvádí) |
||
Bohemia Energy entity |
web | Praha: Na Poříčí 24-26 (po-čt v 8-17 h; pá v 8-13:30 h) |
840 101 010 (po-pá v 7–20 h; so-ne v 9-17:30 h) |
||
Carbounion Komodity | web | Praha: Václavské náměstí 846/1 (dobu neuvádí) |
420 222 990 550 (po-pá v 9-16 h) |
||
Central Energy | web | Přerov: Prostějovská 14/63 (dobu neuvádí) |
800 900 722 (dobu neuvádí) |
||
Centropol | web | Ústí nad Labem: Vaníčkova 1594/1 (po, st v 8-17h; út, čt, pá v 8-14h) + síť partnerských prodejen ZDE |
840 222 222 (po-pá v 7-20 h) |
||
Comfort Energy | web | Praha: Na Poříčí 24-26 (po-čt v 8-17 h; pá v 8-13:30 h) |
840 841 842 (po-pá v 8-20 h) |
||
Corasta | web | Praha: Tiskařská 257/10 (dobu neuvádí) |
222 260 620 (9-16 h) |
||
ČEZ Prodej | web | Síť poboček tvoří většinou jenom „smluvní partneři“, seznam ZDE. |
840 840 840 (dobu neuvádí) |
||
ČM Energetika | web | Praha: Maltézské náměstí 4 (dobu neuvádí) |
260 261 262 (po-pá v 8:30-17:30 h) |
||
E.ON Energie | web | Brno: Jakubské náměstí 7 (po-pá v 9-17 h) České Budějovice: F. A. Gerstnera 6 (po, stř v 8-17 h; út, čt v 8-15 h; pá do 14 h) Liberec: Železná 250/14 (po-čt v 8-16 h; pá v 8-14 h) Ostrava: U Staré elektrárny 2050/38 (po, út, čt v 7-14 h; st v 9-17 h; pá v 7-12 h) Pardubice: Teplého 2786 (po-čt v 9-17 h, pá v 9-14 h) |
840 111 333 (po-pá v 7-20 h) |
||
Elimon | web | Ústí nad Labem: Solvayova 1597/3 Praha: Heyrovského nám. 288/9 (dobu neuvádí) |
474 720 240 (po-pá v 8-16:30 h) |
||
Eneka | web | Brno: Obřanská 915/101a (dobu neuvádí) |
606 789 763 (po-pá v 7-14 h) |
||
Energie2 | web | Praha: Křenova 438/7 (dobu neuvádí) |
844 000 010 (v 8-16 h) |
||
Energy Bees | web | Praha: Nuselská 336/112 (dobu neuvádí) |
384 971 234 (dobu neuvádí) |
||
Engas | web | Slaměníkova 27a (dobu neuvádí) |
800 400 485 (dobu neuvádí) |
||
Enra Services | web | Jeseník: Zeyerova 918/1 (po v 8-18 h, út-pá v 8-15 h) Ostrava: U Kovárny 449/2 (po v 8-15 h, út-pá v 8-12 h) |
848 125 126 (po-ne v 7-21 h) |
||
EP Energy Trading | web | Plzeň: Švihovská 8 (po-pá v 9–12 a 14–16 h) |
255 707 099 (po-pá v 8-17 h) |
||
Europe Easy Energy (3E) |
web | Praha: Vladimírova 567/11 (po-pá v 8-16 h, ve st. do 18 h) Brno: Běhounská 22/24 (po-pá v 8-16 h, ve st. do 18 h) Liberec: Doubská 302/71 (po, stř, pá v 8-16 h, ve st. do 17 h) Hradec Králové: Kollárova 1114 (po-pá v 8-16 h) České Budějovice: Dr. Stejskala 111 (po-pá v 8-16 h) |
800 080 800 (po-pá v 8-18 h) |
||
Fonergy | web | Uherské Hradiště: Stojanova 1336 (po-pá v 8-17 h) |
840 100 202 (po-pá v 8-17 h) |
||
Gas International | web | Chrudim, Pardubice, Žďár nad Sázavou, Čáslav, Praha, Brno, Ostrava, Opava, Svitavy, Znojmo, Frýdek – Místek, Zlín, podrobnosti ZDE. |
840 777 666 (po-pá v 9-17h) |
||
Global Energy | web | České Budějovice: Lannova 47 (po-pá v 9-12:30 a 13-17 h) |
841 111 841 (po-pá v 8:30-17:00) |
||
Halimedes (Plynule.cz) |
web | Praha: Na Bohdalci 1437/7 Sokolov: U Divadla 483/4 Dvůr Králové n. Labem: Jiráskova 221 (dobu neuvádí) |
841 222 841 (jak na pevnou linku) (po-pá v 9-16 h) |
||
LAMA energy | web | – | 840 111 310 (po-pá v 8-18 h) |
||
Lumen Energy | web | Praha: Na Radosti 184 (po-pá v 9-16:30 h) |
840 111 283 (dobu neuvádí) |
||
MND (Moravské naftové doly) |
web | Hodonín: Úprkova 807/6 (po-čt v 8-17 h, pá v 8-15 h) |
800 400 500 (celý týden v 8-22 h) |
||
Nano Energies Trade | web | Řež: Hlavní 130 (dobu neuvádí) |
226 257 257 (po-pá 8– 17 h) |
||
Optimum Energy | web | – | 844 119 999 (dobu neuvádí) |
||
Quantum | web | Vyškov: Brněnská 122/212 (dobu neuvádí) |
800 146 975 (dobu neuvádí) |
||
Pražská energetika | web | Praha: Jungmannova 36/31 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h) Praha: Vladimírova 64/18 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h) |
840 550 055 (po–pá v 7–20 h) |
||
Pražská plynárenská | web | Praha: Jungmannova 36/31 (po-čt v 7-15:30 h; pá v 7-13 h) Praha: U Plynárny 500 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h) Ústí nad Labem: Mírové náměstí 208/35 (po, st v 9-12 a 13-17h; út, čt v 13-17 h) Hradec Králové: Gočárova třída 133/71 (po, st v 9-12 a 12:30-17 h; út, čt v 9-14:30 h) Ostrava: Nádražní 726/161 (po, st v 9-12 a 13-17h; út, čt v 13-17 h) Plzeň: Slovanská alej 28 Kladno: Osvobozených politických vězňů 379 (dobu neuvádí) |
840 555 333 (po–pá v 7–19 h) |
||
Primagas | web | Praha: Na Pankráci 30 (po-pá v 8-18 h) |
800 736 736 (po-pá v 8-18 h) |
||
Right Power Energy (Bicorn) |
web | – | 844 445 566 (dobu neuvádí) |
||
RWE Energie | web | Brno, České Budějovice, Frýdek-Místek, Hodonín, Hradec Králové, Cheb, Chomutov, Jihlava, Karlovy Vary, Karviná, Kladno, Kolín, Liberec Mladá Boleslav, Nový Jičín, Olomouc, Opava, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Praha, Svitavy, Šumperk, Teplice, Ústí nad Labem, Zlín, Znojmo, podrobnosti ZDE |
840 113 355 (non-stop) |
||
SPP CZ | web | Praha: Novodvorská 803/82 Brno: Hybešova 61 (dobu neuvádí) |
810 888 600 (po-pá v 9-16 h) |
||
ST Energy | web | Praha: Radlická 2000/3 (dobu neuvádí) |
257 095 439 (neuvádí dobu) |
||
SVT Group | web | Hranice: Tř. Československé armády 211 (dobu neuvádí) |
591 160 600 (neuvádí dobu) |
||
Vemex Energie | web | Praha: Újezd 600/1 (po-čt v 8-17 h; pá v 9-14 h) |
800 400 420 (po-pá v 8-17 h) |
||
X Energie | web | Praha: Hybernská 24 (po, st v 8-17 h; út, čt, pá v 8-15 h) |
840 444 446 (po-pá v 8-20 h) |
||
Yello Energy | web | – | 840 555 777 (po-pá v 8-18 h) |
Pokud se domníváte, že některý údaj není správný, napiště nám, prosíme, podrobnosti na e-mailovou adresu [email protected].
Historie stránky: Původně publikováno 25.11.2013, aktualizováno 25.7.2014, dále aktualizováno 4.8.2014 po upozornění na existenci zákaznického portálu Yello Energy a provozní doby telefonické linky Akcenta Energie, dále 23.8.2014 upřesněno kritérium pro hodnocení ne/existence chatu po stížnostech Europe Easy Energy.
Sice nejsem příznivcem Centropolu, ale už jen to že pominete cca 10 odběrných míst která nedávno otevřel, mi o vašem srovnání, dává jistý obrázek, který o profesionalitě moc nevypovídá. http://www.centropolenergy.cz/spolecnost/kontakty/page/jak-nas-kontaktovat Spíš než to, zda se dovolám na C.C. mne zajímá relevanost údajů, které mi jejich pracovnící poskytnou… Pak bychom se s hodnocením pravděpodobně dostali do jiných dimenzí…
Martine, zřejmě nemáte na mysli 10 „odběrných míst“ (těch má Centropol statisíce), ale zákaznická centra. Odkazujete ovšem na „partnerské“ prodejny“, které nepočítáme, jednoduše protože plnohodnotnými zákaznickými centry nejsou. Například Armex Energy má „partnerských prodejen“ desítky, ale také nejsou do srovnání zahrnuty, protože jsou primárně zaměřeny na prodej konvektorů, armatur nebo ropných produktů, a takové služby člověka úplně nezajímají, když zrovna nutně potřebuje informace o svém odběru elektřiny nebo plynu.
Ano nemám, přepsal jsem se, děkuji za opravu :). „Partnerské prodejny“ které jsou na webu označeny jako oficíální zákazniké kanceláře. Schválně se do jednoho zajdu podívat. Myslím že jeden z nás míchá jablka a hrušky. To jestli je tam mimo jiné (jak předpokládám ještě základna obchodníků) je vcelku jedno, pokud tam může zákazník, podat výpověď, uzavřít smlouvu, podat reklamaci etc. v časech uvedených např. 9-17h…. Pak je to plnohodnotná zákaznická kancelář a to že ji takto šmahem opominete, je neprofesiální. Možná se pletu a je možné tam v průběhu celého dne pouze uzavřít smlouvu, ale tomu moc nevěřím. Touto logikou kterou popisujete má Coop energy zakaznických center několik tisíc…
Souhlasím. Pokud si po návštěvě partnerské prodejny Centropolu najdete čas, napište, jakých služeb se Vám tam dostalo. Test funkčnosti jednotlivých komunikačních kanálů chceme provést taky, ideálně během roku 2014 – jestli se ukáže, že partnerské prodejny Centropolu nebo jiného dodavatele splňují parametry zákaznického centra (jak píšete, např. možnost podání výpovědi, změny výše záloh, podání reklamace atd.), jistě mezi klasická zákaznická centra započítány budou. Na druhou stranu se může stát, že např. některé telefonní linky neuznáme, protože se na ně opakovaně nedovoláme.
Ok, beru. Dám v průběhu pár dní vědět.
Super, díky!
[…] Výsledky průzkumu naleznete zde: http://www.cenyenergie.cz/srovnani-dodavatelu-elektriny-a-plynu-podle-zakaznickeho-servisu […]
Ještě by stálo za prověření, jakým způsobem to s vámi dodavatel vyřídí, kolik protelefonujete, než se dostanete ke kloudné informaci, nebo nedejbože vyřizujete složitější požadavek a nemáte internet. Také za jak dlouhou dobu se odpovídá na emaily a hlavně kvalita informací.
Volat X dlouhých minut, nic moc se nedozvědět a zaplatit za to spousty peněz mi nepřijde moc kvalitní (v Bohemia Energy nebo RWE ví o čem píši).
Dobrý den, Jeníku, máte naprostou pravdu. Stávající hodnocení bychom měli v budoucnu rozšířit o test jednotlivých komunikačních kanálů. Však už tahle aktualizovaná verze článku je přísnější, než ta původní loňská a věřím, že standardy zákaznického servisu půjdou postupně nahoru.
3E už mají od jisté doby chat i Skype…
Článek aktualizujeme zhruba jedenkrát ročně. Pokud dodavatel vydrží udržovat svůj nový komunikační kanál alespoň rok, ve srovnání to dříve nebo trošku později uvedeme.