Řešíme vaše stížnosti na Comfort Energy a Energetické centrum!

Pomlouvají se navzájem prodejci energií v našem diskusním fóru? Ověřili jsme dvě stížnosti na Energetické centrum a Comfort Energy. Příspěvky napsali skuteční zákazníci, kteří měli problém se zálohami a podomní obchodnicí. Co na to dodavatelé?


10. 7. 2012

Autor

Ať už máte s odběrem energií pozitivní, anebo nepříjemné zkušenosti, podělte se o ně v našem diskusním fóru! Než začnete případné potíže rozplétat na vlastní pěst, přesvědčte se, zda někdo jiný už nenašel řešení. Redakce magazínu CenyEnergie.cz navíc některé problematické případy vybere a zkusí konkrétním odběratelům pomoci.

Se stížnostmi pana Hermana Hortenhubera z východní Moravy a paní Andrey ze severních Čech jsme již konfrontovali kritizované dodavatele. Společnosti Energetické centrum (vystupuje také pod názvy České energetické centrum, České energetické centrum Jih, případně ČEC) a Comfort Energy (patří stejným majitelům jako Bohemia Energy) reagovaly vstřícně.

Energetické centrum: Peníze vráceny, omluva prý nepřišla

„K 31. listopadu 2011 jsem ukončil smlouvu s Českým energetickým centrem, neboť jsem přešel k Bohemia Energy. Bohužel bývalému dodavateli musím nadále odvádět zálohy za plyn formou SIPO. Od Nového roku tedy každý měsíc platím společnosti Bohemia Energy 1860 Kč měsíčně a Českému energetickému centru 2140 Kč,“ napsal do našeho diskusního fóra v květnu pan Herman Hortenhuber z Bystřice pod Hostýnem.

Nemohli jsme kvůli tomu s manželkou spát.

„Adresoval jsem 3 e-maily a jeden doporučený dopis na ředitelství ČEC, ale ani jednou mi neodpověděli. Chodí mi důchod ve výši 9000 Kč, ze kterého nyní musím odvádět 4000 Kč za plyn. Nepomohli mi na poště ani na policii, nemůžeme kvůli tomu s manželkou spát,“ potvrdil nám pan Hortenhuber na konci května, že potíž stále není vyřešena

Požádali jsme proto o vysvětlení Energetické centrum. „V případě p. Hortenhubera ČEC skutečně přijalo výpověď smlouvy k datu 31.11.2011. V inkriminovaném období probíhala migrace dat ze starého zákaznického systému do nového. V rámci této migrace, bohužel, došlo k opožděnému odpisu fakturačních údajů zákazníka p. Hortenhubera, čímž byla zapříčiněna tato politováníhodná situace,“ reagovala tisková mluvčí ČEC Agáta Jankovská po 7 dnech.

„Panu Hortenhuberovi zálohy ČEC samozřejmě vrací v plné výši, zároveň mu bude dnes zasílat omluvný dopis a jako omluvu i volné vstupenky do divadla Kalich,“ ujistila nás Agáta Jankovská 4. června.

Do 10. července bohužel omluvný dopis ani lístky do pražského divadla na Valašsko nedorazily. Peníze nám vrátili, za to jsme rádi. Lístky do divadla bychom taky přivítali, ale žádné jsme nedostali. Pokud se člověk nebo firma zmýlí, je omluva slušností, ovšem neobdrželi jsme ani dopis s vysvětlením,“ řekli nám manželé Hortenhuberovi.

Jak zrušit platbu přes SIPO?
  • SIPO (Sdružené inkaso plateb obyvatelstva) je služba poskytovaná Českou poštou. Díky ní můžete sdružit více pravidelných poplatků (například za energie, televizi, nájem atd.) do jedné.
  • Co když vám bývalý dodavatel elektřiny nebo plynu prostřednictvím SIPO stále účtuje měsíční zálohy, i když vám už žádné energie nedodává? Nejprve mu napište žádost, ať příkaz k platbě zruší.  
  • Pokud vám dodavatel nevyhoví, obraťte se na Českou poštu. Žádost o zrušení platby i s identifikačními údaji bývalého dodavatele zašlete na adresu:

Česká pošta, s.p., odd. SIPO
Wolkerova 480
Vítkov
749 20

  • Česká pošta sama předepisovaný poplatek zrušit nemůže. Vyzve proto energetickou firmu, která neoprávněné zálohy přijímá, aby platební příkaz odstranila.
  • „Bývalý dodavatel energie, s kterým plátce SIPO podepsal smlouvu, nakonec vždy provede zrušení předepisovaného poplatku. V některých případech to sice technické důvody neumožňují provést ihned, ale dle ověřených informací jsou případné přeplatky bývalým dodavatelem vždy vraceny plátcům zpět,“ uvedla Marta Selicharová, tisková mluvčí České pošty.

Comfort Energy: Zákazník není v databázi, máme však jeho smlouvu

„Můj otec právě podepsal smlouvu s Comfort Energy. Obchodní zástupkyně paní Hellerová mu slibovala slevu 20 % na elektřině. Vůbec se nezmínila o změně dodavatele a bez varování do smlouvy začlenila i odběr plynu!,“ napsala do našeho diskusního fóra v polovině května paní Andrea. Stížnost jsme předali společnosti Comfort Energy.

S kontroverzní obchodnicí jsme ukončili spolupráci.

„Potřeboval bych znát celé jméno zákazníka, případně zákaznické číslo. Jinak nelze rozlišit, zda se jedná o opravdový problém, nebo o fiktivní případ. Myslím si, že jde o cílenou pomluvu ze strany konkurence,“ reagoval okamžitě tiskový mluvčí Richard Štrégl. Společnost Comfort Energy nám navíc po třech dnech sdělila výsledek vnitrofiremního šetření.

„Nelenili jsme a prověřili, zda mezi prodejci existuje paní Hellerová, která byla ve stížnosti zmíněna. Z jejích smluv jsme zjistili, že opravdu nedodržuje pravidla prodeje, a proto jsme s ní k dnešnímu dni ukončili spolupráci,“ uvedl Richard Štrégl.

Stěžovatelka mezitím upřesnila, že její otec se jmenuje Miloslav Sviták, takové jméno ale podle Comfort Energy v databázi zákazníků chybí. Čtenářka nám proto zaslala ofocenou smlouvu coby důkaz, že dodavatele pouze nepomlouvá. Výřez kopie je na spodním obrázku.

Paní Andrea také okamžitě využila zákona, který umožňuje do 30 dnů bezplatně zrušit smlouvu, podepsanou s podomním prodejcem. Vzorový formulář pro odstoupení si stáhnete ZDE.

Podělte se o své zkušenosti s odběrateli v našem diskusním fóru!

Štítky: , , , , ,

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *