Kohoutková voda nebude, protože… Nejčastější argumenty restauratérů

Představme si stovku číšníků a majitelů pohostinství, podle nichž kohoutková voda nepatří na zákazníkův stůl. Jaké mají nejčastěji argumenty? 34 restauratérů se vymluví na hygienu, 21 na polámané potrubí, 18 na zákaz od majitele. 11 říká, že kohoutková voda je vhodná leda pro psy.


8. 6. 2012

Autor

Zbylých 16 % tvoří „jiné obskurity“, spočítal server Scuk.cz. Internetový průvodce po restauracích na základě předchozí ankety vyhlásil „nejhloupější důvody“, proč v restauracích není k dostání kohoutková voda.

První místo obsadila historka Štěpána S., který se v pizzerii dozvěděl, že profesionální obsluha servíruje k dobré kávě zásadně jenom kvalitní tekutinu z velkoobchodu. Oldřichovi M. zase v hospodě sdělili, že kohoutková voda neteče. „Z čeho tedy vaříte?,“ zeptal se zákazník. „Z balené,“ uslyšel. „Pokud nemáte psa, můžete si objednat jedině vodu v lahvi,“ dozvěděla se zase Jana Z. v jedné z brněnských restaurací.

Kohoutková voda může firmě ušetřit 31 tisíc Kč ročně

V některých společnostech už se mezitím kohoutková voda stala součástí firemní image a důkazem ekologické odpovědnosti. Navíc uspoří nemalé peníze. Barel rozvážené vody o objemu 18,9 litru totiž stojí kolem 125 Kč vč. DPH, což je 6,614 Kč za litr. Balená voda je tedy asi stokrát dražší nežli ta z kohoutku.

Pakliže zaměstnanci vypijí dohromady jeden 18,9litrový barel denně, při 250 pracovních dnech v roce vyčerpají 31 250 Kč za rok. Naproti tomu například ostravská kohoutková voda stojí 67,09 Kč/m3 (tzn. 1 litr = 0,06709 Kč), při stejné spotřebě za ni tedy firma dá 317 Kč.

Je pečlivě sledováno, zda kohoutková voda vyhovuje hygienickým standardům.

Štítky:

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *