-
AutorPříspěvky
-
-
rendaHost (Guest)podle mě tohle je už dlouhodobě problém, nejen čecu.. podomní prodejci nejsou pří,mo spojeni s konkrétní firmou, ačkoli samozřejmě nabízí jejich produkty, ve skutečnosti jsou placení úplně někým jiným. jenže podomní prodej je naprosto vpořádku a celosvětově funguje všude. ale je jasné, že by někdo mohl říct, že se mu nelíbí dostatečná odbornost obchodníků – minimálně stojí za zmínku to, že obchodník tím, že vám své prospekty ukáže, udělá firmě reklamu, vy se pak můžete dál zajímat sami. podle mě není důvod říkat, že ničí podomní prodej seriozni povest spolecnosti..
-
QueegHost (Guest)No nedá se to tak generalizovat, ale spousta lidí si těch několik špatných podomků spojí s firmou kterou propagují, tak to prostě je. Ať se jedná o outsourcing nebo ne, potenciální zákazník si dobré nebo špatné chování vztáhne k firmě kterou obchodník nabízí. Myslím, že by bylo lepší, kdyby si firmy školily vlastní lidi, měli by je pak lépe pod kontrolou. ČEC alespoň ověřuje každý uzavřený obchod po telefonu, ale těžko si tím pohlídá vše.
-
JaMHost (Guest)Ano. Také se živím jako OZ pro energie.
Verifikační telefonáty z mé zkušenosti fungují ve všech společnostech co nabízejí energie. Několika jsem jich prošel a i já se zaměřuji spíše na kvalitu a poradenství než mít denně 20 smluv… Je to o tom, jak je zde již psáno. Firma si najme externí agenturu, která svými obchodními zástupci nabízí levnější energie. Agentura chce výsledky a OZ jsou tlačeni do maximální produkce, protože každou sepsanou smlouvou se živí z provize aparát agentury a co zbyde, to dostane OZ. Já pracuji jako OZ pro firmu nabízející plyn přímo, bez prostředníka, což si myslím že je skutečně to nejlepší. OZ zaměstnaní v agentuře, která smluvně prodává pro někoho jiného potom nemusí záležet na tom, jaké jméno budují či ne, protože pro ně přímo nepracují a oni musí mít večer svých 20 smluv aby byli všichni spokojení…Různé kodexy mají všichni, ale ve výsledku se nikde nedodržují. Alespoň z mé zkušenosti.
Jen potom mrzí, když vás všichni hází do jednoho pytle s těmi ostatními… Naštěstí je ještě dost lidí, kteří se nebrání diskuzi a jsou ochotni si alespoň promluvit chvilku u kafe. Většina si uvědomí potom sama, že úspora je v jejich rukou a je zbytečné kupovat draze něco co stejně kupovat musí 😉
-
-
-
KamilaHost (Guest)proc by to melo byt nemoralni? to je jen problem toho, ze to unas nema jednak jmeno, jednak diky tomu ani klientelu a pripadne zajemce a jednak tedy ani pozadovanou kvalitu. v nekterych zemich jako napriklad usa jsou na podomni prodej zvykli naprosto bezne. proto si myslim, ze by se nemel pp rovnou rusit, jen trochu zkorigovat. to je problem vice firem, ktere nabiraji podomni dealery, proste ta uroven.
-
HonzaHost (Guest)Musím souhlasit. Máme známé ve státech a podomní prodej je tam zcela běžná věc. Ať už pro malé firmy s lokálním zaměřením, které stavějí na „známostech“ nebo pro celonárodní společnosti typu knižních vydavatelství atp. Tady je problém v tom koho taková firma zaměstnává. Tam to zvládají nenásilnou, přátelskou formou, tady je to většinou akorát o vyčůranosti. Holt v USA si zatím umějí lépe spočítat, že je lepší méně spokojených zákazníků, kteří případně váš produkt doporučí dál, než více těch nespokojených, kteří do 14 dnů produkt vrací.
-
Jan ZámostnýHost (Guest)Máte naprostou pravdu. Bohužel i v USA se najdou lidé jako u nás ovšem lidé si na to zvykli takovou formou, při které v jakékoliv nejasnosti požádají o odklad obchodu do zjištění obchodních podmínek různou formou. Já se jako obchodní zástupce žívím a když mi člověk řekne, že si nejdříve mé informace zjistí získá jen mé uznání. Jediná věc, která mě mrzí ovšem je, že spousta lidí a to myslím mladší lidi a ne důchodce jenž nemají přístup na interne, tak mi řeknou že jsem desátý a že tomu nerozuní a nechtějí se o to zajímat. V tom jsme jiní a tento trend by se u nás měl změnit jinak budeme sice konzervativní národ, ale bez možnosti jakéhokoliv postupu.
-
-
-
MilanHost (Guest)Jak říkal M. Rostock (účinkuje v pořadu Den D) na jedné přednášce, tak dobrý produkt marketing nepotřebuje, lidé si ho najdou sami. Z této pravdy mi vyplývá, že pakliže za Vámi někdo přijde domů, tak ten jeho produkt nebude nejlepší(Centropol, prodejci všeho možného, Jehovisti apod.) Proto jsem si našel společnost 3E, přecházím od srpna. Když už podstoupit martýrium s přestupem, tak alespoň za nejnižší cenu. Je s podivem, co si nyní v této republice k Vám dovolí. Pakliže jste nespokojení s nějakou společností, svolejte se přes internet, třeba facebook, a jeden den vyražte před jejich společnost demonstrovat, zavolejte nějakou TV, to se dané společnosti líbit nebude. Jiný způsob nevidím, ERU se Vás nezastane, jako asi i ostatní státní organizace.
P.S. Všichni „blázní“ s přestupem k jinému dodavateli elektřiny, ale mě STANDARTNÍMU odběrateli vychází největší sleva 500 Kč, ale za rok! oproti eTarifu u ČEZu, mým rodičům, kteří topí přimotopy, zase vychází nejvýhodněji tarif ČEZ Prodej Kvartál D-Přímotop, z toho mi vyplývá, že s přestupem k jiné společnosti ušetříte řádově stovky korun, což pro mě není rozhodující, zatímco přestupem s plynem, se kterým topím, ušetřím cca 9000 Kč,a to už je pro mě pádný důvod.
-
LucieHost (Guest)Já jsem klidně pro zákaz, samotné je mi nepříjemné, když mě lidé doma otravují. Nicméně, kdo podepíše něco mezi dveřmi, může se zlobit jen sám na sebe.
Podomní prodejci navíc většinou firmu poškodí. Vhodným aktuálním příkladem je právě tolik probíraný ČEC – podomní prodejci zde napáchali opravdu šílenosti (dle diskuzí), zatímco lidé, kteří šli smlouvu podepsat sami (opět dle diskuzí + vlastní zkušenost) s firmou zdaleka takové problémy neměly. Tak nevím, ale zákaz by mi nikterak nevadil. Nejsem si ale jistá, že by se tím něco vyřešilo, buď by někdo našel nějakou skulinku, nebo by přišel na nový způsob.
-
JillHost (Guest)Já nevím, proč hned zakazovat podomní prodej – pokud je prodejce proškolený a férový, přijde mi to v pořádku. Kdo nemá o nabídku prodejce zájem, stačí, aby mu to sdělil a zavřel dveře, ne? Myslím, že je v zájmu samotného prodejce, aby lidi neklamal a dával jim pravdivé info, protože za zrušenou smlouvu nakonec stejně žádné provize nemá, aspoň tuším, že to tak funguje. Ti, kdo podvádějí, jsou tak sami proti sobě.
-
Jan ZámostnýHost (Guest)Přikláním se k vaší odpovědi. Jeden z hlavních důvodů je, že sám jsem podomný prodejce levnějších energií. Byl jsme proškolena a školení jsem zakončil závěrečným testem. V tom, že je v našem zájmu podávat pravdivé informace z důvodu následného zrušení smlouvy a následné ztráty provize je absolutně pravdivé. Bohužel dnes nekalých podvodníků je spousty a jak říkáme my jedou jen na kvantitu a ne na kvalitu, čímž nám velice stěžují naši situaci. U nás se snažíme udržet si dobré jméno nejenom námi zastupované společnosti ale i naší společností, jenž byla k získávání nových zákazníku najmuta. O veškeré informovanosti se také snažíme následnými náhrávanými tzv: ,, verifikačními telefonáty,, kde jsou klientovi znovu odrecitovány veškeré důležité obchodní podmínky a klient je musí znovu odsouhlasit, jinak smlouva ani nejde do oběhu. Bohužel je to to samé jako v každé jiné práci či obchodě najdou se poctiví lidé a i ti druzí, přičemž se samozřejmě diskutuje poute o těch druhých, ale pouze se statistik úspěšnosti vím naštěstí, že spokojených zákazníku je většina, ale jak už jsem psal více preferované a obmělňované jsou na nás názory při kterých jsme označováni za podnodníky a ne za lidi, jenž opravdu lidem mohou ušetřit peniže a navíc za stejnou cenu poskytnout služby navíc. Toto vše je bohužel dáno skutečností, že mezi námi čechy je spousta podvodníků, ale také tím že jsme velice konzervativní národ a to bohužel pro nás jenž se brání novinkám světového trhu a po stránce celosvětové velmi málo přizpůsobivý světovým trendům.
-
JanHost (Guest)Musím říct, že mám s podomníky také spíš špatné zkušenosti.
A zrovna u ČECu je to věčná škoda. My jsme s nimi spokojeni, byť jsme si smlouvu raději šli vyjednat osobně na pobočku. Prodejce na nás sice netlačil, vypadal seriozně, představil sebe i firmu, ale přeci jen je člověk trochu pod tlakem. A to si u takovéhoto rozhodnutí nemůže dovolit.
Škoda, že si firmy neškolí vlastní lidi, pořád dost dobře nechápu, proč to nedělají.
-
LucieHost (Guest)Máte pravdu, pokud je prodejce školený a férový, tak je to v pořádku, bohužel jsem však takového zatím nepotkala. Souhlasím i s tím, že je to v zájmu prodejce, z logiky věci, ale mám takový pocit, že tady to asi funguje nějak jinak, protože většina metod podomních prodejců není férová. Pro mne vrchol všeho byl pán, vlastně ani nevím z které společnosti, kterému jsem otevřela dveře, nepozdravil a rovnou se pozval dál. Tak ten byl ihned vyprovozen, v půlce věty: „já jsem pan xy a přišel jsem vám nabídnout..“. Nicméně si stojím za tím, že tohle by se dít nemělo a jestliže se to nedá nějak „napravit“, pak jsem pro zákaz.
-
-
-
Hortenhuber HermanHost (Guest)Díky podomnímu prodeji plynu platím Bohemia Energy 1860 Kč měsíčně a Českému energetickému centru 2140 Kč měsíčně již od novýho roku. Platnou smlouvu mám s Bohemia energy, smlouva s ČEC byla ukončena k 31.11.2011 ale ČEC si stále účtuje částku 2140 Kč. Napsal jsem 3 emaily a jeden doporučený dopis na ředitelství. Žádný kontakt s nimi není možné navázat, na emaily neodpověděli, na doporučený dopis už vůbec ne. Platím oběma společnostem „jen“ 4000 Kč za měsíc z mého 9-ti tisícového důchodu dky nějakýmu neschopnému podomnímu agentovi. Byl bych rád, kdybyste mně odpověděli a poradili, co v této situaci mám učinit. Moc děkuji.
Herman Hortenhuber
Bělidla 1180, Bystřice pod Hostýnem 76861
tel.: 607156256
-
JendaHost (Guest)Obraťte se na Energetický regulační úřad, sice Energetický regulační úřad má ze zákona povinnost chránit zákazníky, ale úplně na to sere. To je totální katastrofa. Dodavatelé si dělají co chtějí a ERU na to jen čumí, bylo by lepší, kdyby ERU ihned rozpustili a ušetřili by.
Mojí tchýni také strhávali zálohy, ikdyž už dávno odstoupila od smlouvy, ale závěrečné vyúčtování ČEC dosud neprovedl. Na ERU je stížnost již 2 měsíce,a nic se neděje.
Za vše může Energetický regulační úřad, jsem pro jeho okamžité zrušení.
Napište stížnost na [email protected].
Jenda
-
PetrHost (Guest)Zákaz ERÚ, byl-li tento návrh míněn vážně, nepovažuju za řešení. Je to, jako bychom kvůli vysoké kriminalitě chtěli zakázat Policii, „protože to nezvládá“.
To máte nějakých 33 stížností denně, přičemž ERÚ měl na konci minulého roku 102 zaměstnanců. Letos má být jeho rozpočet téměř dvojnásobný, ale stále nemůže všechno zvládat – leda mohutnými pokutami – anebo odebíráním licencí – anebo zákazem podomního prodeje.
Potenciální nástroje tedy zřejmě jsou, nedoporučoval bych tedy zánik ERÚ, ale spíše aby přešel od slov k rázným činům. Jeho šéfka sice asertivní rétoriku má, jenomže zatímco se rozhoupává k akci, dodavatelé účtují velké zisky (nechť je jim přáno), a podvedení odběratelé můžou mít až existenční potíže (to je nepřijatelné).
-
-
PetrHost (Guest)ERÚ na konci loňského roku v tiskové zprávě uvedl, že „bude bojovat o zákaz podomního prodeje“.
Jste pro? Je nemorální jednání některých prodejců natolik závažný společenský problém, že by bylo nejlepší jej zákonem zatrhnout? Pozná se seriózní firma tak, že její obchoďáci nemusejí obcházet byt od bytu, ale zákazníci za ní přijdou díky dobrým referencím sami?
-
-
AutorPříspěvky