Vytvořené odpovědi

Zobrazuji 15 příspěvků - 451 až 465 (z 6,013 celkem)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #149119

    Slívová
    Moderátor

    Máme úplně stejný problém jako ostatní, začali jsme na rd raději topit krbem a chceme řešit nesmyslnou výši záloh pravidelným samoodečtem a víceméně měsíčním vyúčtováním – jenže GE nereaguje a úplně nevíme, jak to správně provést – máte s tím někdo zkušenost?

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #149092

    Tomáš
    Moderátor

    Zdravím, taky mám dost špatné zkušenosti. Když sem k nim přecházel, tak při prvním vyúčtovaní jsem platil víc než mě bylo slíbeno. Když jsem si psal na českou srovnávací, jak je to možné, tak mě p. Jelínková vyjednala dodatek ke smlouvě “ individual“ kde mě do emailu psala, že po dobu trvání smlouvy mě zůstane cena energii stejná. Bohužel se tak nestalo. Dodatek ke smlouvě, byl v listopadu změněn na jejich klasický Prémium plus a tím pádem můžou hýbat s cenou energíí. Také jsem dostal akorat sms zprávu, kde píšou o změnách cen, ale už mě nepřišel doporučený dopis, kde souhlasím nebo nesouhlasím s cenou záloh a na základě toho odstoupit od smlouvy. V dodatku “ individual“ mám, že mě budou informovat o změně cen energií, ale i to, že můžu odstoupit bez sankcí. Ale bohužel takový návrh jsem od nich nedostal. O jejich zákaznické lince mluvit snad ani nebudu za hovor, který netrvá ani 2 minuty zaplatíte cca 13kč a snad ani na desátý pokus se nedovoláte. A oni vám zpět, taky nezavolají. Hned jak se mi potvrdí, že můžu odejít bez sankcí na základě toho dodatku, tak od nich odcházím.


    Pavel
    Moderátor

    Prosim má někdo radu jek se dostat z té šmejdovské pasti. Nejsou žádným přínosem pro klienta, jen mu přidělávají starosti a nekomunikují. Opravdu kdo můžete tak se jim vyhněte. Jsou jako jezinky….

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148949

    Richard
    Moderátor

    Omlouvam se, po refreshi uz vidim

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148956

    Soukupová Eva
    Moderátor

    Jsem také jedna z poškozených. Ozdražení přišla SMS 8.10.2021 a upozornění, že bližší informace jsou na Zákaznické portále. Do toho nejsem schpona se vůbec přihlásit, ani moje děti.26.10. se podařilo dovolat, ale bylo mě řečeno, že ceny neznají a mám počkat na písemní zdělení o výši záloh. Rozpis záloh přišel písemně 1.11.1021 s tím, že zálohy ve výši 4 000,– Kč za energie navýšili na 9 200,– Kč. Odeslala jsem email, že nemůžu takto vysoké zálohy platit a chtěla jsem vědět podmínky pro odstoupení od smlouvy, protože nebyla dodržena podmínka oznámení písemně nebo emailem 30dnů před zvýšením ceny. Přišla odpověď s odvoláním na zákaz. portál. Proto jsem 8.11.2021 poslala doporučeně Oznámení o odstoupení od smlouvy. Do dnešního dne nikdo neodpověděl ani neoznámil termín ukončení smlouvy . Po dvou týdnech mě emailem upozornila paní Rybářová, že cena elektřiny závisí na délce doby, jakou budu odebírat, ale o výpovědi nic. Je to největší omyl za 77 let mého života.

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148868

    Richard
    Moderátor

    Dobry den,

    Se mnou GE normalne komunikuje odpovida na maily. Cena je nove podle trhu a da se vypocitat zpetne podle stranek https://www.ote-cr.cz/ bohuzel nejde ji predikovat dopredu, kdyz je to podle trhu. Navyseni u zaloh na plyn je jasne jelikoz plyn zdrazil vice nez 5-6 nasobne na burze oproti jaru. Co bycxh rekl ze je nefer je jen, ze si vypocitali zalohy jen na zimni obdobi, tim padem se chovaji podobne jako DPI v tomto ohledu, pak by mely zalohy klesnout. Mam u ni elektrinu i plyn, elektrinu jsem mel EEE(Bohemia Energy). Takze jsem prevedl elektrinu k nim. Ale predtim jsem 6 tydnu byl bohuzel u CEZU, ten chapu ze mi dal hroznou cenu jako DPI, o vice nez 1000kc za MWH nez cenikova cena, ale ze siu uctoval dvoujnasobnou i manipulacni sazbu, to mi prislo od polostatni firmy nefer. A jedine co mi dali, byl formular online ze muzu prejit k nim. Dovolat se jim neslo. A kdo se dovolal tak mu nabidli nejen fixaci jak uvadeli ze nabizeji jen fixaci, ale i smlouvu na dobu neurcitou coz v Online prevodu nenabizeli. Takze CEZ se chova hodne klientelisticky a nefer. Od polostatni firmy bych cekal transparentnost a ferovost.


    Krs
    Moderátor

    Vychází mě teďka jako nejlevnější spotovka.


    Oldřich Dašek
    Moderátor

    Plně potvrzuji tento názor. Dodávali mi plyn bez problému tři roky v akci „Březen 21“ za slíbenou příznivou cenu. Problém nastal,když jsem v termínu oznámil ukončení smlouvy a novému dodavateli dal plnou moc k výpovědi. Nereagovali na nikoho z nás,oznámili distributorovi plynu, že budu bez dodavatele (také jsem 3 týdny byl černý odběratel),mně hrozilo odpojení a vyřešilo se to stížností na ERU. Následně mi v konečném vyúčtování neodečetli zaplacené zálohy, na stížnost opět nereagovali, takže jsem spornou fakturu uhradil pro nebezpečí penalizace. Po 6 týdne nato mi přišla nová faktura s již započtenými zálohami ,ale s částkou za plyn,kterou jsem již předtím uhradil. Vypočtený přeplatek mi vrátili,ale na stížnost dvojího zaúčtování spotřeby opět nereagovali. Nyní to opět řeší Energetický regulační úřad. Varuji všechny,kteří se chtějí vyhnout problémům, před touto firmou.

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148591

    Ester
    Moderátor

    Psala jsem na ERU a přišla mi tato odpověď:

    Navýšení záloh může být v souladu se změnou ceny, kterou dodavatel General Energy svým zákazníkům měl oznamovat. Již se na nás obrátilo několik zákazníků s touto problematikou a dokonce uvedli, že od General Energy obdrželi SMS zprávu týkající se navýšení ceny s odkazem na zákaznický portál.

    Oznámení o navýšení ceny by mělo být v souladu se smluvními podmínkami zákazníka a dále ustanovením energetického zákona – § 11a odst. 1 energetického zákona. Oznámení o navýšení ceny by mělo být adresné a individuální. Za adresné oznámení lze považovat i zaslání emailu či SMS zprávy na číslo zákazníka nebo uveřejněním v zákaznickém portálu (pokud je tato možnost smluvně sjednána). Nicméně, pokud bylo SMS zprávou oznámeno pouze spuštění zákaznického systému a nepřišla jiná SMS zpráva o navýšení ceny a možnosti od smlouvy odstoupit, pak je otázkou, zda dodavatel individuálně a adresně oznámil navýšení ceny.

    Obecně lze říci, že pokud nebylo navýšení ceny zákazníkovi oznámeno ve lhůtě nejpozději 30 dnů přede dnem účinnosti změny ceny, pak má zákazník právo od smlouvy odstoupit do 3 měsíců od data změny (zvýšení) ceny. (§ 11a odst. 5 a 6 energetického zákona). Pokud by dodavatel následně odstoupení od smlouvy neakceptoval z důvodu, že bylo řádně zákazníkovi oznámeno zdražení, pak by zákazník mohl záležitost řešit formou mimosoudního řešení sporů o určení, zda smluvní vztah mezi ním a dodavatelem zanikl podaným odstoupením od smlouvy – § 17 odst. 7 písm. e) bod 2 energetického zákona.

    S navýšením záloh se rovněž setkáváme u produktů spotových, tzn., že zákazník nemá konkrétní ceníkovou cenu, kterou dodavatel může zvýšit, a je povinen to zákazníkovi oznámit, nebo cenu fixní, která by neměla být navýšena. Spotová cena se odvíjí od aktuálního dění na burze, je tedy logické, že cena roste a klesá podle aktuální situace na trhu. Navýšení zálohy ať už u ceníkové ceny, která se navýšila, nebo u spotového produktu, by mělo být stále v souladu s § 11a odst. 9 energetického zákona, a to dle důvodně předpokládané spotřeby. Navýšení záloh můžete reklamovat a rozporovat, že výše není v souladu s předmětným ustanovením.

    Aktuálně tedy záleží, jak máte nastavenou cenu. Pokud spotovou, pak navýšení zálohy je důvodem navýšení ceny. Pokud cenu dle ceníku, pak Vám dodavatel měl oznámit navýšení ceny a Vy jste měla právo od smlouvy odstoupit.


    HG
    Moderátor

    Dnes jsem měla jednání na jejich středisku na Vídeňské ulici v Brně. Vypovídala jsem smlouvu na elektřinu své sestře, která je přesvědčena, že nic nepodepsala a doma jsme žádnou smlouvu nenašly. Po přečtení všech příspěvků na této stránce jsem šla na jednání dost „nabroušená“. Překvapilo mě velmi korektní jednání, vstřícnost a okamžité vypovězení smlouvy, bez jakýchkoliv problémů.

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148541

    David
    Moderátor

    Mi GE zvedl zálohy u plynu z 3000,- na 9800,- a odejít od nich by znamenalo zaplatit pokutu 8000,- a dalších 5000,- zprostředkovateli České srovnávací. A když se chcete podívat na jejich ceník a dozvědět se, kolik nově platíte za MWh, tak se nedozvíte nic. Prý cenu stanovují dle aktuálních cen na trhu. Oni si ty ceny klidně můžou vycucat z prstu a vám nezbývá nic jiného, než to akceptovat. Dá se říct, že jsem na tom ještě hůř, než kdybych byl klientem zkrachovalé BE. Prostě ENERGOŠMEJDI !!!


    Daniela
    Moderátor

    Pane Jakube prosím podělíte se se mnou o zkušensti a pomůžete radou? diky

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148539

    Lučny Josef
    Moderátor

    Dobry den.Bohemia Energy nám zvedla zálohy na plyn o 400 % a na elektřinu o 300,%.Nemam žádné oddůvodnění a neznám aní tarif .Zálohy chtěji posílat ale s odběratelem nekomunykují.Od 1.11.2021jsem jim poslal emaily a každýden telefonuji a nikdo se neozíváy na zpět.Myslim že takové jednání už je na právní řešení.

    odpověď na: General Energy – zkušenosti, recenze, diskuse #148293

    Milena
    Moderátor

    Zdravím.
    Já mám to samé.Vůbec si nevím rady.Zálohy na plyn mi zvedli ze 4.500,-/měs. na 18.000,-/měs. a elektřinu z 2.500,-/měs. na 5.200,-/měs.Jsem totálně zoufalá, jelikož jak se zde píše-dovolat se na General Energy nelze,na emaily neodpovídají a sídlo, které by mělo být údajně v Brně,tak neexistuje.Přejít do jiné společnosti také nelze, jelikož bych musela uhradit 16.000,- (plyn, elektřina) za předčasné odstoupení od smluvních podmínek.O tom, že mohu odstoupit bez sankcí jsem se dozvěděla až po době této možnosti, neboť nebylo možné se přihlásit na jejích online portál.Vzhledem k mému platu a platu mého muže si tohle nemohu dovolit, jelikož ještě platíme hypotéku a máme dvě nezletilé děti.Vůbec netuším,co mám dělat a obávám se, že mě s takovou brzy odpojí.


    Tomáš Tvrdý
    Moderátor

    Dobrý den .Mám uplně stejou zkušenost.Dokonce i s tím podpisem.Mužete mi poradit zda jít také na policii a jak jste dopadli vy?Děkuji.

Zobrazuji 15 příspěvků - 451 až 465 (z 6,013 celkem)