Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
JendaModerátorObchodní podmínky po přijetí novelizace energetického zákona mají již druhořadý význam. Protože ať obchodníci mají jakokoliv vysoké sankce za nedodržení obchodních podmínek, tak MUSÍ UMOŽNIT ZÁKAZNÍKOVI ODSTOUPIT OD SMLOUVY, KDYŽ NEBUDE SOUHLASIT SE ZVÝŠENÍM CENY. To je ZDARMA.
Distribuční společnosti mají se zákona povinnost se o své zákazníky starat. Je to stejné jako se silnicí. Dopravu z Prahy do Brna provozují různé autobusové společnosti (ČSAD Hodonín, Student Agency a jiné). Ale o silnici se starají správy silnic. Ješte neznám případ, že by správa silnic odmítla opravit silnici, protože tam jezdí ČSAD Hodonín. Nebo soused má smlouvu s RWE a já s Elimonem, když se mi porouchá plynoměr tak zavolám na dispečink RWE distribuce (VČP) a budu požadovat opravu tak jako soused. Protože platím RWE stejně jako soused, tak nevím, proč bych měl mít jiné služby. Kdyby se to stalo, jakož se to nikdy nikomu nestalo, tak je potřeba obrátit se na Energetický regulační úřad se stížností.
Ce se týče krize a krachu Elimonu, tak uznávám, že je zde větší riziko než u RWE. Ale v tom případě by buď Elimon vyhlásil bankrot a pak by operátor trhu Vás automaticky přepojil na dodavatele poslední instance což by byl RWE. Zákazník by to poznal tak, že by mu z RWE zavolali a požádali jej, aby přečetl poslední stav plynoměru. Nebo by Elimon přestal dodávat operátoru podklady o nakoupeném plynu (nikdo by mu neprodal plyn, protože by nebyl schopen platit) a pak by jej operátor (OTE) sám odpojil a Vás přepojil na RWE.
Proto je potřeba při jednání s alternativním dodavateli požadovat:
smlouvu na NEURČITO – můžete odejít kdykoliv, ne pouze při zdražení
platit menší zálohy nebo jenom to co spotřebujete (3E) to umozňují, tak aby v případě krachu Vy jste dlužil jim a ne oni Vám, z nich by peníze asi už nikdo nikdy nedostal v případě krachu.
požadovat vracení přeplatků, nikoli jejich započítávaní
platit bankovním převodem, nikoliv SIPEM , SIPO je už zpoplatněno a dodavatel může disponovat s Vaším účtem jak chce, kdyý si nedáte limit výběru.
Přes všechno to myslím že se vyplatí změnit dodavatele. U rodiného domku může být úspora proti RWE i 20.000 Kč za dva roky a servis u některých dodavatelů je na nesrovnatelně vyšší úrovni.
Změna dodavatele trvá tak necelou hodinu i s dodáním smlouvy na poštu.
Jenda
LIVINGDEADModerátorPane Davide,
5 let pracujete u RWE a vykládáte takové nesmysly, že se cena zemního plynu mění 5 x v roce?
Na hodinu bych Vás vyrazil!!!!
LIVINGDEADModerátorVážený pane Lojzo,
než změníte dodavatele, doporučuji si přečíst obchodní podmínky společnosti, kterou si zvolíte. A to podrobně. Obchodník má povinnost Vám zajistit z důvodu poruchy výměnu plynoměru, přezkoušení plynoměru, plombování, vystavit opravnou fakturu na základě vyžádaného odečtu distribuce apod. Přísahám Vám, že obchodníci s tím nemají zkušenosti, operátoři menších společností nejsou proškoleni a zcela nevědí co mají dělat. Zákazníka odkazují na distributora RWE/EON. Ten je odkazuje na svého obchodníka a nastává začarovaný kruh. Jak již jsem psal minule pan JENDA pouze čte stanoviska, ale PRAXE JE ÚPLNĚ JINÁ! pokud by např. nastala krize, jako v předchozím období, jste si jistý, že Vám neznámá společnost ELIMON zajistí dodávku zemního plynu? A s tím dodavatelem poslední instance to není tak jednoduché, je potřeba aby pan Jenda sundal růžové brýle!
JendaModerátorZdravím, Lojzo.
Od 18.8. vstoupil v platnost nový energetický zákon, který zlepšuje významným způsobem postavení zákazníka. Díky němu, můžete velmi snadno měnit dodavatele, když Váš dodavatel zvýší cenu, nebo obchodní podmínky.
Dále je zde ochrana zákazníka v případě krachu dodavatele ( určitě ne RWE ale malého alternativního dodavatele). V případě krachu by Vás operátor trhu přepnul na dodavatele poslední instance a tím je u Vás RWE. Je ale potřeba si zvolit co nejmenší zálohy, tak abyste neměl přeplatky, ale abyste doplácel. V případě krachu je lepší, abyste dlužil Vy a ne oni Vám.U většiny solidních dodavatelů se lze takto domluvit. Je potřeba , abyste požadoval případné přeplatky vracet a ne započítavat a poslední věcí je uzavírat smlouvu na NEURČITO, protože pak můžete odejít kdykoliv, kdy Vás napadne.
Od 1.9. Energetický regulační úřad zveřejnil „Výkladové stanovisko“ ke zveřejňování změny cen nebo obchodních podmínek. Tím stanovil způsob zveřejňování změny cen a to adresně což znamená doporučeným dopisem nebo emailem s potvrzením příjmu.
Pokud RWE dnes zveřejnil, že od 1.11. zdražuje měl byste nejpozději zítra dostat zprávu, že zdražuje a že máte právo odstoupit. Pokud tak neučiní, tak pak máte právo odstoupit až do 3 měsíců od data zdražení.
Postup:
Počkám tak do středy, kdy snad už zde budou v kalkulátoru všichni dodavatelé, dosadím si údaje a vyberu si nejlevnějšího dodavatele. Když Vám pak dodavatel oznámí, že musí zdražovat , tak napíšete odstoupení a současně si vyberu jiného nejlevnějšího dodavatele. Měnit dodavate můžete 1 x za půl roku. Tímto způsobem určitě ušetříte a je to jen chvilka práce.
Co se týče doporučení, tak mým dodavatelem je Elimon a.s. protože:
– je to malá firma, kde voláte s konkrétní osobou nikoliv s anonymní infolinkou
– jsou velmi ochotní a kdyby byl nějaký problém, tak by jej okamžitě řešili
– nemusíte se k něčemu zavazovat, můžete si stanovit výši záloh a způsob vracení přeplatků
- dlouhodobě patří k nejlevnějším ve všech oblastech.
– je na trhu již od roku 2005, neuplatňuje prodej prostřednictvím najatých dealerů, svojí strategii mají zaměřenou na perfektní služby a nízké ceny.
Ještě bych mohl doporučit 3E, ale jen na základě dnes studovaných obchodních podmínek, kteří mají podobnou filozofii.
V součané době ale můžete zvolit koholiv nejlevněšího, protože víte, že když zdraží, tak si můžete jednoduše jiného, ikdyž máte smlouvu na určito na 10 let a smlouva je plná sankcí. Odstoupení z důvodu nesouhlasu s cenou je zdarma.
Odstoupení od smlouvy lze napsat podle odkazu:
¨www.energy.php5.cz nebo na požádání to zařídí nový dodavatel, když ho o to požádáte, je to zdarma.
Jenda
LojzaModerátorDobrý večer,i já jsem byl osloven RWE k fixaci, ale ty dva roky se mě zdáli moc,po dnešním oznámení o zdražení o 5.2% mě docela zatuhlo protože v srpnu jsem dostal vyúčtování s nedoplatkem 9000,-kč ihned mě zvedli zálohu z 1480,- na 2750,-kč.Zřejmě zkusím jiného dodavatele jen doufám,že nebudu mít nějaké problémy pro info chalupu mám komplet na plyn a spotřebu 19,5Mwh PA kraj.Poraďte Honzo nezávazně dodavatele.Dík.
JendaModerátorpro srovnání, já mám MWH za 742 Kč po výrazném zářijovém zdražení. Jakou cenu máte Vy fixovanou u RWE nebylo to náhodou 930.
Protože jsem zvyklý na určitou úroveń služeb a Vím že z RWE to je neporovnatelné. Tak hluboko bych nikdy nechtěl klesnout. Jsem velmi náročný zákazník a mizerné zboží neberu, nemyslím tím cenu, ale služby.
Jenda
JendaModerátorCelkem v duchu RWE, myslím, že ti co nejsou u RWE budou na tom pořád líp než Jaroslav, Jaroslav si to již dávno zaplatil a ještě pořádně zaplatí, ale když se mu to líbí, tak prosím.
Nedělejte z RWE vola, který neumí počítat, má to pěkně spočítané, aby na tom neprodělal.
Pane Jaroslave, pokud jsem Vás urazil, tak se omlouvám. Jen pro kontrolu si uložím nabízenou cenu s cenou od mého dodavatele Elimon, uvidíme, kdo na tom bude líp.
Jenda
jaroslavModerátornení nic jednoduššího než si to datum napsat do kalendáře..je to rozhodně snažší než hledat nějakého pofidérního dodavatele který má sídlo ve vybydleném domě
jaroslavModerátorAno Jendo jsem chudák Jaroslav,proto jsem si zajistil pevnou cenu plynu… pět procent ze 30 tisíc které platím ročně je 1500 ….zatim…. až se naserou muslimové a začnou bušit do Izraele může to být lidně 20% .-)
Pan Em.ModerátorPodepsal a jsem za to rád 😀
LIVINGDEADModerátorUbohý jste Vy a hlavně zcela bez informací, melete pouze nesmysly!
LIVINGDEADModerátorVidíte, zaváhali jste, RWE BENEFIT byl do 30.09.2011. Od 01.11.2011 se cena plynu zvyšuje o 5% a zřejmě se bude zvyšovat i v lednu 2012.
PetraModerátorZástupce BEE přišel k mým téměř 80-ti letým prarodičům do bytu, představil se jako zaměstnanec ČEZu (s těmi mají prarodiče Smlouvu, jak na byt, tak na chalupu), chtěl vidět veškeré Smlouvy s Čezem, prý je „vylepší“. Nasliboval „hory doly“ a prarodiče slepě podepsali, a to dne 28.9.2011 (státní svátek), dne 29.9.2011 jsem sepsala odstoupení od Smlouvy, resp. výpověď, vyžádala jsem si osobní schůzku s panem Vávrou – zaměstnanec BEE, který sepsal a podepsal za BEE Smlouvu, přišel a jako posilu si přizval rádoby právníka, jistý pan Jůza – právním to zajisté nebyl…(dotázal se, co to je paré…). Jejich jednání bylo sprosté, neprofesionální, vulgární. Odstoupení od Smlouvy nechtěli podepsat!! Nicméně mé argumenty, že pan Vávra Smlouvu podepsat za společnost mohl, tak může podepsat i odstoupení! NIKDY NEDOPORUČUJI!!!!
Ludvík SiberaModerátorPatřím rovněž k těm potenciálním blbečkům nad 50 let, co o mne dodavatel pojal takovou starost (dle vyjádření z příspěvku na který reaguji), abych nenaletěl podomním obchodníkům a poslal návrh fixace. Nikoli informacemi podomních obchodníků, nýbrž studiem cen na internetu ( navzdory dodavateli ho používám od pionýrských let, ač je to jistě k nevíře, neboť pitomci nad 50 asi vůbec o interetu dle výše uvedeného nemají ani potuchy) se dobře v cenách celé energetiky orientuji dobře a můj současný dodavatel je opravdu jeden z nejdražších. Kupodivu to platí i v elektroenergetice, kde je rovněž nejdražší nejdominatější dodavatel, a prozatím u nich setrvávám jakoby z jistoty. V případě RWE je to nadmíru jasné. Nebude li mít plyn RWE, těžko ho bude mít někdo jiný. Má pod kontrolou totiž vše, co je třeba k tomu, abych si doma zatopil, a to i při vědomí všech technických okolností. Neuzavřel jsem dodatek na fixaci z toho důvodu, že se mi nabízená cena nezdála natolik rozhodující. Myslím si, že se dodavatel moc nepředvedl a nechápu proč. Nabízet fixační cenu, která není ani na trhu nejvýhodnější, je dle mého názoru velmi nepovedený marketingový trik. Dle kometářů se to jenom potvrzuje.
DavidModerátorVážený pane,
jediný kdo tomu nerozumí jste asi jen Vy. Na trhu jsou desítky dodavatelů. Dodavatel a distributor jsou vždy dva rozdílné pojmy. Distributor zpravuje soustavu a dadavatel zasílá fakturu a určuje cenu za MWh ( KWh ) plynu. Takže v případě poruchy musí dle zákona vždy přijet provést opravu či odečet distributor, kterému to určuje zákon a v 80 % je to vždy RWE. Na Jihu Čech je to EOn a v Praze Pražská Plynárenská.
Co se týče produktu RWE Benefit je to jen market. trik jak nepřijít o zákazníky a vydělat na nich. Cena plynu je v součastnosti u RWE 960 Kč za MWh, RWE Vám fixuje cenu na 2 roky a to za 910 Kč za MWh. Cena plynu se mění 5 x do roka dle topné sezóny. Tak že co je na tom výhodného když třeba Pražská plynárenská nabízí plyn za 780 Kč za MWh ( to je na 20 MWh rozdíl 3000 Kč ) a to není nejlevnější dodavatel.
Produkt RWE Benefit byl zaslán všem kdo má spotřebu vetší než 15 Mwh z toho důvodu, že je to pro RWE bonitní zákazník !!!
Pohybuji se v této svéře již 5 let a v součastnosti jsem u RWE zaměstnán , ale každý má své právo rozhodnout se jakého chce dodavatele a tuto zkutečnost nám i dává zákon z roku 2006. A vznikl z toho důvodu aby zde nebyl monopol na dodávky plynu či elektřiny.
Já osobně tento produkt nedoporučuji
-
AutorPříspěvky